lauantai 15. heinäkuuta 2017

Projects

Projekti nro 1: Maalaus

Ennen ku minä ja Marieke ees saavuttiin meidän projektiin, Lilillä oli heränny ajatus yhestä projektista minkä se halus toteuttaa ennen sen lähtöä.
Ja se projekti vaati pensseleitä, maaleja, sekä käsipareja niin isommilta ku pienemmiltäki.



Heinäkuun eka viikonloppu meillä siis meniki työn touhussa maalatessa kolmestaan käytävää, jossa on mm. nursery ja täällä asuvien lasten dormitoryt. Maalattiin käytävää niin pitkälle ku maaleja riitti, ja päästiinki melkein loppuun asti käyttäen eka taivaansinistä, sit vaaleanpunasta ja sit vielä vaaleanvihreetä.



Maanantaina meillä oliki vielä vapaapäivä koska oli Republic Day, joka on siis public holiday.  Käytettiin siis vielä sekin päivä hyväksi ja otettiin lapset mukaan maalaushommiin, niinku suunnitelmiin kuulu. Kaikki ei kuitenkaa menny niin sujuvasti ku oltais haluttu, koska lapset oli koko ajan tunkemassa käsiä maalipurkkeihin ja koskemassa pensseleihin ja yrittämässä sotkea (ja sotkemassakin, niinku saan tyyliin vieläki joka päivä huomata uusia maalijälkiä millon missäki) paikkoja.
Mutta anyway, nyt on lasten, meidän ja Naomin kädenjäljet ja nimet seinään ikuistettu!















Projekti nro 2: Vessapaperirullakiikarit



Tai vessapaperirullakamerat, niinku lapset ne ymmärsi. Tää projekti oli siis ihan mun tuntien sisältö kokonaisen viikon ajan eri luokkien ajan.

Ensin keräsin about 4 kuukauden ajan vessapaperirullia meidän jäljiltä, ja niitä piti kerätä paljon, koska halusin jokaselle lapselle 2 rullaa. Lyhyellä matikalla se teki siis 52 vessapaperirullaa + mulle myös 2 ja muutama ylimääränen varalta, koska lapset 😃.. Ja kaikki tuli käyttöön.

Toinen vaihe oli tuunata rullat tunneilla, joka oli (onneksi) mukavaa puuhaa lapsille.

Kolmanneksi liimasin kunkin 2 rullaa yhteen. Tän tein siis yksin, koska en ois kyllä luottanu lasten käsiin sitä yhtä ainutta liimaa minkä löysin käsiini sieltä länsimaalaistyylisestä ostoskeskuksesta Shopritesta. 

Lopuksi vielä tein kaikille kiikareille kaulanauhat ompelulangasta. Senkin tein yksin koska oli vaan yks neula ja yks lankakerä. Harmittaa ku ei voida yhessä askarrella lasten kanssa yhtään enempää, kun ei oo materiaaleja.. Nyt ne kuitenki ainaki sai seurata mua ku askartelin niitä 😊.








Täytyy sanoa että oon aika ylpee itestäni opena, vaikka ei tää nyt mikään luovuuden huippu ollukaan!




Sitte laitan tähän loppuun vielä muita kuvia mitä tuli otettua koulussa tällä viikolla 😊

Mun pienet 3. luokkalaiset 💛
Mun rasavillit 4. luokkalaiset (joista 2 on tässäkin vaiheessa jo hyppimässä jossain muualla) 💜
Mun iteppäinen 5. luokka 💙
Mun hauskat ja coolit 6. luokkalaiset 💗

Mun (vaikka en näitä opetakkaan) niiin isot ja coolimpiaki coolimmat J.H.S:laiset







selfie 😂

💗

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti